Blog

SEO check

Om te bepalen of een website wel of niet SEO technisch is ingericht, kun je gebruik maken van een SEO check of analyse. Deze SEO check doen wij bij Solveo Trainingen zelf. Wil jij je dus inschrijven voor een training of heb je dat al gedaan? Dan zullen wij voorafgaand aan de training een SEO check doen van jouw website. Tijdens deze check zijn er bepaalde zaken waar wij naar kijken en waarop wij de training invullen. Wil je weten naar welke 6 elementen wij kijken? Lees dan de gehele blog hieronder.

 

1. Url-structuur

Als eerste kijken wij bij Solveo Trainingen naar de structuur van je url’s. Dit wordt vaak vergeten, maar is eigenlijk een belangrijk basiselement voor de gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid van je website. Welke elementen belangrijk zijn bij de structuur van je url leer je tijdens de SEO training voor beginners.

 

2. Meta’s

Nadat wij de url structuur onder de loep hebben genomen, kijken we naar de meta’s van jouw website. De meta description, ook wel meta omschrijving, is opgedeeld in een titel, url en korte omschrijving. Deze kom je tegen in de zoekresultaten van Google (afbeelding hieronder). Deze titels en omschrijvingen zijn voor elke pagina verschillend en moet je handmatig samenstellen. Doe je dat niet, dan maakt Google deze zelf door de eerste 1 a 2 zinnen van je pagina over te nemen. Tijdens de SEO check kijken wij naar de samenstelling van jouw meta’s en leren we je er graag meer over in onze SEO trainingen. Zo kom je te weten waar je ze kan aanpassen en hoe je dit het beste kunt doen.

Tip:

Wil je zien hoe jouw meta’s eruit zien? 

Ga naar Google en vul de volgende zoekopdracht in: site:jouwsite.nl

Dus in het geval van Solveo Trainingen vullen wij het volgende in: site:solveo-trainingen.nl

Op deze manier vind je alle meta omschrijvingen van jouw website.

3. Teksten

Als derde stap in de SEO check kijken wij naar de teksten die zijn geplaatst op jouw website. Zijn er überhaupt wel teksten te vinden en zijn deze trefwoord relevant? Teksten worden geplaatst om de bezoeker te helpen en te voorzien van een duidelijke uitleg, maar teksten op webpagina’s worden tegenwoordig ook gebruikt om beter vindbaar te worden. We kijken daarom naar jouw teksten en trefwoorden en leren je graag deze nog beter toe te passen.

 

4. Navigatiestructuur

De volgende stap van de SEO check is de navigatiestructuur. Een duidelijke structuur van je website is belangrijk voor de bezoekers. Een bezoeker moet alles eenvoudig kunnen vinden op je website en het moet logisch zijn waar ze bepaalde informatie kunnen vinden. Is dat niet zo, dan haken ze af. De navigatiestructuur heeft ook alles te maken met de identiteit van je website. Zo moet de bezoeker direct kunnen zien waar de pagina overgaat. Wij nemen de navigatiestructuur dan ook altijd mee met onze SEO check.

 

5. Linkprofielen

Bij de laatste stap kijken we naar het linkprofiel van jouw website. Dit is een overzicht van alle links die naar je website verwijzen. Zo kunnen wij via het programma op majestic.com zien hoe jouw website hierop scoort ten opzichte van de concurrent. Linkbuilden is één van de belangrijkste elementen bij de online vindbaarheid van jouw website en blijft voor vele lastig te begrijpen en toe te passen. Tijdens onze linkbuilding training leren we jou er graag alles over!

Ilse

Nieuwsgierig hoe jouw website scoort?
Vul dan dit formulier in voor een gratis SEO check.

Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met je op om de resultaten te bespreken.